När jag gör mina IPA så har jag mer eller mindre bara Pale Ale malt men då jag vill uppnå en sådan gul ale som möjligt, ja Omnipollo-gul. Är det då pilsnermalt jag i huvudsak bör köra med?
Kanske ljussättningen är fel på den här bilen men ni förstår kanske vad jag menar med gul.
ekstedt skrev:Jag antar att du helt enkelt vill ha en ljusare färg än med pale ale malt, och då är pilsnermalt en bra strategi. Med vetemalt blir det ännu ljusare.
Supertack ekstedt! Ska man köra en mix eller kan man köra 100%, jag tänkte på wetemalten eller hur ska man tänka. Tanken är att det ska vara en IPA men en ljus sådan
Falkens skrev:
Supertack ekstedt! Ska man köra en mix eller kan man köra 100%, jag tänkte på wetemalten eller hur ska man tänka. Tanken är att det ska vara en IPA men en ljus sådan
Nja, 100 % vetemalt är knepigt av olika skäl, bland annat lakningen. Börja med 20-40 % eller nåt och se om du blir nöjd.
Super
Som ett komplement till pale ale malten eller Pilsner... eller ska man 40%+40%+20%? Vinner jag något på den formen. Ja, om jag får passa på att bolla tanken lite