Sällskapet Maltes Hembrygdsfestival 2017 i Malmö
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Christian H
- Helmaltsbryggare

Sällskapet Maltes Hembrygdsfestival 2017 i Malmö
Brygger du hemma i närheten av Malmö så är det här något för dig! Ställ upp med din öl och tävla mot andra hembryggare.
Sällskapet Maltes hembrygdsfestival äger rum den 14 oktober, tider och mer detaljer kommer senare men nu är anmälan öppen för anmälan för dig hembryggare som vill delta med dina öl. Anmäl dig här senast den 23:e september.
https://goo.gl/rRm2Ez
Sällskapet Maltes hembrygdsfestival äger rum den 14 oktober, tider och mer detaljer kommer senare men nu är anmälan öppen för anmälan för dig hembryggare som vill delta med dina öl. Anmäl dig här senast den 23:e september.
https://goo.gl/rRm2Ez
Re: Sällskapet Maltes Hembrygdsfestival 2017 i Malmö
Hur mycket öl bör man ha med sig om man vill ställa upp? Dvs hur mycket brukar det gå. Man vill ju inte att ölen skall ta slut i förtid...
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Tidigare festivaler har det räckt med ca 1 fat (18l) utan problem för de flesta. Man behöver ju inte servera mer än 0.5-1dl per person vilket ger uppåt 400 smakprov.
"En bryggare samt en medhjälpare / bryggare (som är medlem i Sällskapet Malte) per öl får fribiljetter till festivalen dvs max 3 fribiljetter."
Behöver bryggaren vara medlem i Malte eller är det bara medhjälparna som behöver vara medlemmar? Om jag t.ex. ställer upp med en öl så får jag en fribiljett till mig själv (som inte behöver vara medlem i Malte?) och en till en medhjälpare (som behöver vara medlem i Malte?).
Vad kostar medlemskap i Malte respektive inträde?
Behöver bryggaren vara medlem i Malte eller är det bara medhjälparna som behöver vara medlemmar? Om jag t.ex. ställer upp med en öl så får jag en fribiljett till mig själv (som inte behöver vara medlem i Malte?) och en till en medhjälpare (som behöver vara medlem i Malte?).
Vad kostar medlemskap i Malte respektive inträde?
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Medlemskap kostar följande:
Enskild medlem under 28år, 100kr per år.
Enskild medlem 28år eller äldre, 150kr per år.
Hushållsmedlemskap, 200kr per år för ett helt hushåll.
Huruvida bryggaren måste vara medlem vet jag inte. Förra året kostade annars inträdet 200kr
Huruvida bryggaren måste vara medlem vet jag inte. Förra året kostade annars inträdet 200kr
-
Christian H
- Helmaltsbryggare

Tack Martin för att du svarar.martinb skrev:Medlemskap kostar följande:
JA, alla som kommer måste vara medlemmar i Sällskapet Malte. Biljettpriset är inte satt ännu, då vi inte ännu vet hur våra kostnader kommer att se ut. Men, det bör ligga kring förra årets pris.
Det tolkar jag som att både bryggare, hans medlemmar och "the general public" måste alla vara medlemmar. Nåja för bryggare och hans medlemmar är det då iofs det enda som behöver betalas vilket åtminstonde är mindre än inträdet ändå...Christian H skrev: Tack Martin för att du svarar.
JA, alla som kommer måste vara medlemmar i Sällskapet Malte. Biljettpriset är inte satt ännu, då vi inte ännu vet hur våra kostnader kommer att se ut. Men, det bör ligga kring förra årets pris.
Hur pass bindande är anmälan? Saken är den att jag inte har någon färdig öl att ställa upp med, men den är på gång. Kan man avstyra sin anmälan ifall ölen inte skulle hålla måttet?
-
Christian H
- Helmaltsbryggare

Ja, har du ingen öl så har du inte, men anmäl den så länge som du tror att det ska bli en öl. Men om du inte vill ställa upp med den så ber jag dig att meddela mig på christian.hansson@sallskapetmalte.net så fort du vet. Så att vi inte behöver trycka den i programmet om den utgår.
När och var kommer biljetterna till eventet? Jag är för tillfället inte medlem med sist gjorde jag mig medlem samtidigt som jag köpte biljett.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
-
Christian H
- Helmaltsbryggare

Hej!
Vi kommer att släppa biljetterna via tickster om någon dag. Håll koll på vår Facebooksida så kommer du inte att missa det.
EDIT: Nu är biljetterna släppta: https://www.tickster.com/sv/events/6cfm ... tival-2017
/Christian
Vi kommer att släppa biljetterna via tickster om någon dag. Håll koll på vår Facebooksida så kommer du inte att missa det.
EDIT: Nu är biljetterna släppta: https://www.tickster.com/sv/events/6cfm ... tival-2017
/Christian
Jag såg att man måste vara medlem. Ett tips är att vara tydligare med det i beskrivningen på Tickster.Christian H skrev:Hej!
/Christian
Hur är det för bryggare som ställer upp. Måste vi också vara medlemmar?
-
Christian H
- Helmaltsbryggare

Ja, alla måste vara medlemmar. Tack för tipset om att vi ska vara tydligare på Tickster, jag meddelar ansvarig person.