Fel på receptdatabasen

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp

Reflux
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Reflux »

Mitt första inlägg efter presentationen blev visst en felrapport :cry:

När jag försöker nå receptdatabasen får jag medddelande:

Warning: include(/include/paths.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 1
Warning: include() [function.include]: Failed opening '/include/paths.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 1
Warning: include(/include/functions_new.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 2
Warning: include() [function.include]: Failed opening '/include/functions_new.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 2
Warning: include(/include/auth_functions.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 3
Warning: include() [function.include]: Failed opening '/include/auth_functions.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/common.inc on line 3
Warning: include(/include/head.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/start.inc on line 2
Warning: include() [function.include]: Failed opening '/include/head.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/include/start.inc on line 2
Fatal error: Call to undefined function dbconnect() in /mounted-storage/home41c/sub002/sc31446-XESC/www/recept/Receptdb.php on line 8

Är det bara jag som har detta fel eller ? Kanske en felinställning i iexplorer?
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Fredrik Almgren »

Nej då du har inte ställt in webbläsaren fel.

Däremot har vårt webbhotell gjort ngn uppgradering av någon konfiguration som
styr hur man får inkludera filer om jag fattat rätt. Tyvärr görs det*många*
inkluderingar i receptdatabasen. Så jag har inte möjlighet att fixa det just
nu tyvärr. Om jag fattat rätt så måste varje inkludering fixas.

Detta kan ju vara en orsak till att städa upp lite i inkluderingsstrukturen
men då blir det ett ännu större jobb.

Vi återkommer när det är fixat.
My hope is hops
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av assistredo »

Efter att ha försökt så verkar receptdatabasen helt ur funktion f.n.
Björn Petersson
Blåkulla
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Blåkulla »

assistredo skrev:Efter att ha försökt så verkar receptdatabasen helt ur funktion f.n.

det är den fortfarande

det funkar inte att söka i den :cry:
Reflux
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Reflux »

Borde väl vara OK om jag lägger ut en länk till den gamla receptdatabasen:

Flysta räddar dagen - Gamla receptdatabasen

Själv skall jag lägga en beställning på BC London Ale och humle som passar
både till en Bitter/Ale och stout. Kent Golding kommer det bli.
Några förslag. Cascade? Fuggle?
Staffan Ulfberg
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av Staffan Ulfberg »

Jag tror den funkar nu. Hursomhelst är problemet funnet och fixat på förstasidan, men jag har inte hunnit gå igenom alla scripts, så det troliga är att det finns fler sidor som är trasiga. Det viktigaste torde ju vara själva sökformuläret, dock.

Staffan
Skriv svar